Gastronomice

Mi-a plăcut dintotdeauna să mă joc prin bucătărie. Chiar să născocesc rețete noi. E una din pasiunile mele ce îmi încântă sufletul și simțurile. N-am fost niciodată o mâncăcioasă, n-am avut fluctuații mari în greutate, dar îmi place să vânez mâncăruri fine, să le observ, să le degust. Visez la o bucătărie spațioasă în care să mă desfășor, fără limitări de nici un fel.

Caut rețete pe net, blogurile culinare fiind nb 1 ca sursă de documentare. Citesc mult, dar mă opresc doar asupra rețetelor cu care rezonez. E foarte interesantă chestia asta, am observat că multe ”gospodine” o au, e un fel de simț format din experiențele și experimentările personale  în ale bucătăritului, un ”radar” personal care detectează ce e potrivit gusturilor tale.

Îmi place bucătăria italiană pentru că e simplă, ușoară și gustoasă. Îmi place și cea chinezească și cea japoneză, dar le vizitez rar din cauza prețurilor. Nu-mi place, în schimb, mâncarea tradițională românească sau maghiară pentru că sunt grele/grase/monotone etc. Nu cred că cea indiană ar fi pe gustul meu, pentru că nu îmi plac mixturile de arome prea multe și puternice. Iar cea arabă mi se pare extrem de supraîncărcată în calorii, un amestec de-a dreptul epuizant pentru organism și foarte opulent. Îmi plac în schimb multe preparate turcești, iar de la francezi apreciez supele și aperitivele.

Apreciez foarte mult restaurantele care se updatează la rețetarul vremii și care au viziuni moderne. Mă dezamăgesc cele ce continuă să rămână pe felia tradiționalismului monoton, lipsit de culoare, de gust și plin de banalitatea plictisitoare a vechilor restaurante comuniste. Clujul abundă de locuri tinere sau tinerești, pe când Turda parcă se încăpățânează să rămână o conservatoare înrăită. Nu știu dacă de vină e lipsa de viziune și creativitate a proprietarilor sau pur și simplu lipsa unei clientele cu gust educat. Evident e însă faptul că daca vrei un restaurant de succes și updatat trendurilor moderne, ai mare nevoie de un bucătar școlit. Și pe lângă școală mai e și experiența de muncă, adică locurile în care și-a cultivat & dezvoltat skills-urile. Și cele mai prețioase locuri de învățare pentru un bucătar sunt restaurantele hotelelor mari. Din păcate însă, bucătarii cu staif tind să o întindă în țări unde talentul & experiența sunt remunerate respectuos, iar proprietarii de restaurante de la noi trebuie să plătească un salar foarte atractiv ca să poată aduce în ”ograda” proprie un astfel de profesionist. Altfel, te mulțumești cu semiprofesioniști care nu reușesc să scoată nici măcar niște papanași fierți la nivelul celor făcuți de mame, acasă.

Eu sunt un fan înrăit muffins & brioșe (mai puțin cupcakes, dar poza m-a atras pentru culori) și vânez locurile unde care se vând. Până acum conduc detașat în top cei de la benzinăria OMV și McDonalds. In rest, am probat si pe cele de la Donuteria din Turda, iar mai recent, pe cele de la Panemar, unde concluzia este … oribile!!! Deci chiar nu înțeleg ce poate fi atât de greu să faci un aluat ca lumea când, se știe că, retețele de muffins și brioșe sunt foarte simple. Și nu, nu sunt identice! Diferența este foarte fain explicată pe acest blog: http://ciocolatasivanilie.ro/muffins-vs-briose-care-e-diferenta.

food_rainbow_muffins-0264

La fel stă treaba și în cazul celebrei brownies/negresa. Ingredientele însă contează mult! Vai și câte s-ar putea face  dacă s-ar pune în joc și creativitatea! Și refuz să cred că în orașul nostru nu sunt oameni cu creativitate în acest domeniu! Un exemplu bun sunt cei de la Pizzeria/Cofetăria Dana. Ei își updatează gama de produse, deși nu atât de des precum apar noutățile în domeniu, dar se mențin foarte bine și de ani buni, pe piață. Bravo lor!

Până una-alta, bine v-am regăsit pe blogul cel uitat de vreme și…să ne revedem cu bine!

Lasă un răspuns

