Exemplu de (ne)profesionalism la poliţiştii comunitari

În urmă cu câteva zile, în cursul dimineţii, am zărit prezenţa a două uniforme pe strada mea. La o privire mai atentă am observat că era vorba de 2 poliţişti comunitari, care se tot fâţâiau prin faţa porţii unor vecini. Apoi i-am văzut scriind ceva şi lipind două bilete pe uşa garajului vecinilor. După care au plecat. M-am gândit că e vorba de o reclamaţie mai veche legată de consumul de apă a unor vecini care cică nu locuiesc acolo, dar mereu aveau chiriaşi. După plecarea uniformizaţilor, babele zonei au şi dat buzna să vadă despre ce era vorba. Apoi s-au pus de şuşotit.  Apoi şi alţi oameni au fost atraşi de afişaj, ca musca la …

În după masa respectivă am aflat şi eu ce anume era scris pe biletele puse de dimineaţă pe garaj. Era o amendă către unul dintre vecini pentru „consum de băuturi alcoolice (bere) pe domeniul public”. Sinceră să fiu nici nu ştiam că există o astfel de interdicţie. Bun, dar nu asta e ideea. Procesul verbal de amendă a fost expus de dimineaţa până după masa, la ora la care au sosit vecinii, într-o zonă în care circulă multă lume, dat fiind prezenţa dispensarului medical chiar lângă casa vecinului amendat. Să nu mai vorbim de ceilalţi vecini perindaţi pe acolo, atraşi de neobişnuitul gest al comunitarilor (de data asta cu două picioare).

Şi acum vă întreb, că eu m-am întrebat imediat şi mi-am şi răspuns, VI SE PARE NORMAL GESTUL POLIŢIŞTILOR???

Un astfel de document sau cum vreţi voi să-i ziceţi, indiferent de conţinut, reprezintă o chestiune personală, iar expunerea lui în public poate fi numit atac la imaginea persoanei în cauză, discreditarea, dezonorarea chiar – cu intenţie clară. Sunt sigură că aşa ceva nu intră în atribuţiile oficiale ale poliţiştilor comunitari. Am uitat să menţionez că, cu câţiva centimetrii mai jos, se afla binecunoscuta tăietură a cutiei poştale.  Dar poate că poliţiştilor nu le-a spus nimic acel orificiu. Pe lângă acest afront personal adus de ignoranţii reprezentanţi ai unei instituţii publice, procesul verbal ar fi trebuit – aşa cum zice la lege – înmânat personal autorului faptei incriminate! Pe când titularul, ca să spun aşa, lipsea cu desăvârşire! Sper că vecinul se va autosesiza şi va cere „recompensarea” celor doi uniformizaţi pentru „zelul” desăvârşit de care au dat dovadă.

4 gânduri despre &8222;Exemplu de (ne)profesionalism la poliţiştii comunitari&8221;

  1. @ Dragos: acuma am aflat si ca exista o asemenea prevedere legala. O fi si asta buna la ceva. Politistii din povestea ta pareau mai profii, ca sa zic asa. Eu sunt de parere ca daca nu ii educa cine trebuie, adica locul de munca, atunci cu siguranta ca noi trebuie sa-i invatam ce ar trebui sa faca si ce nu.

  2. Da, exista o lege care interzice consumul de bauturi alcoolice in public si are ceva vechime, pentru ca si mie mi s-a intâmplat, acum mai multa vreme, sa ma asez cu berea pe o banca din parc, lânga bodega de unde o cumparasem. Au venit doi politisti comunitari si m-au intrebat daca stiu ca nu am voie. Le-am zis ca nu stiam….mi-au zis „altadata sa nu se mai intâmple” si m-au lasat sa stau in continuare pe banca.

    Ma rog….berea nu prea e „bautura alcoolica”, dar in sfârsit….

    In legatura cu gestul politistilor…ce poti sa le ceri? Niste politisti acolo si ei….

  3. Bine, Brindusa, titlul cred ca trebuia sa fie, sau sa scrii un alt post despre, exemple de neprofesionalism la romani. Peste tot, in absolut toate domeniile dai peste oameni care se cred buricul pamantului doar ca stau la un ghiseu si ca tu ai nevoie de ei. Din fericire, cred ca s-au mai schimbat putin lucrurile si la noi, mai sunt oameni draguti, dar predomina arogantii. Iar eu cred in puterea exemplului.

Lasă un răspuns

